Recept på Ostkaka :)

Kul ideé tyckte jag att börja skriva recept på bloggen :) så ja här kmr det första receptet :) Tycker personligen det är jättegott!

Ingredienser:
3 ägg
5 msk socker
0.5 dl mjöl
3 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
500g keso

Så här gör du:
1. Sätt ugnen på 175°.
2. Vispa ägg och socker pösigt, (jag använde vanlig ballongvisp).
3. Blanda sedan ner mjöl, mjölk och vanilsocker.
4. Bland ner keson
5. Smörj en bakform eller plåt med smör
6. Häll i "degen" och sätt in den i ugnen
Låt stå i ugnen i ca 30-35 min och låt den svalna, servera med sylt. (jag åt med drottning sylt)

Tips:
"Degen" ser väldigt rinnig ut, men den kommer stelna i ugnen, men även när man tar ut den för att svalna :)
Hoppa det smakar!


Kamera: Canon EOS 450D EFS 18-55mm (kito objektiv)



Kommentarer
Postat av: nesrin

jag tycker att det är en jätte bra ide att du ska ge recept :D hoppas att du ger lätta recept som ostkakan för såna som mig son inte orkar baka annars :S hehe

2011-03-02 @ 15:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0